MC DONLADS CUPEN

Oj, vad dålig uppdatering men som ni kanske vet har jag varit på cup hela jäkla dagen, kom kanske hem för några timmar sen och det har hänt så mycket, ska försöka berätta allt..

Går upp vid kvart över 7, tror jag. Gör i ordning mig, tar visst lite lång tid. Så vi kommer sist till mötesplatsen, men whatever! Åkte med mamma, pappa och syrran dit. Men vi skulle tanka och så glömde mamma en sak hemma så vi kom fram sist också. Vi gick in till omklädningsrummet och pratade, bytte om och sen var det dags att spela. Kommer inte ihåg vad dom hette men i alla fall så blev det 2-2. Var som sagt väldigt kallt, trodde jag skulle få öronflamition eftersom jag hade glömt ta på mig mössa men sen fick jag låna tränarens, hehe. Men det blev 2-2 i alla fall. Sen fick man gå runt lite valfritt, vi hade en tid som alla skulle samlas på parkeringen, det var dags att åka till mc donlads och käka lunch. Vi hade då fått kuponger så det blev gratis, dock kunde man bara beställa big mac, men det var gott! Tog också en balong där ifrån och en glass.

Sen kom vi tillbaka och då pratade vi, bytte om och så var det dags för nästa match. Hade i alla fall uggsen på i pauserna eftersom dom värmer så jäkla bra. I omklädingsrummet höll vi på med ballongerna från donken (mc donlads)! Var fett kul, och ja. Jag lärde mig att blåsa en ballong, var ju fett enkelt helt plötsigt och då skulle jag blåsa upp den exakt hela jäkla tiden, haha. Aja, i matchen så vi mötte en av sveriges bästa lag. SVERIGES! Men vi var i alla fall grymma så det blev bara 8-2 till dom, mycket? Nej, dom var svåra och hade vunnit med 12-0 innan. Typ ingen hade ens gjrot ett mål på dom. Och dom hade aldrig förlorat en cup, utan bara vunnit! Så vi var faktiskt riktigt bra. Vår bästa match idag..?!

Men frös som sagt väldigt mycket och det var tråkigt för det mesta. Men vet ni vad vi skulle göra nu? Bara min familj..? Åka och kolla på hundar! Asso i en lägenhet och vi passade på eftersom dom bodde i Västerrås! Gosh, så söta dom var! Det var sex små valpar och fyra vuxna men vi kollade som sagt på valparna. Vill ha allihopa ju, men det blir bara en om vi nu ska köpa nån av dom. Haha, dom ramlade lite när dom gick och så bråkade dom med varandra, bet på öronen och så, haha. Så jäkla söta, allihopa! Men haha, vet ni vad som hände innan det?! Vi fick punka, bilen lutade väldigt mycket precis när vi skulle åka, så pappa gick ut och kollade vad det var. Och japp! Det var som sagt punka, vi hade kört på en spik, jobbigt va? Så vi kom lite sent till valparna. Men det fixade sig, allt. är vi kom tillbaks så ville nästan alla se bild på dom små valparna. Och alla bara AWW, vad söta... haha!

Men sen var det seriöst igen, vi bytte målis eftersom Elin ville vara ute spelare också. Karin fick vara målvakt den sista matchen. Det var då det börja blåsa och småregna lite och som sagt, VAR SKITKALLT! Hade i alla fall mössa på mig då. Men det laget som vi mötte visste ju inte ens hur man gör ett inkast? Dom sprang i en jäkla klump och kunde inte passa eller fina?! Va i hel......? Men jag ska inte vara taskig, två stycken var faktiskt bra och så hade dom bara en avbrytare. Men i alla fall så vann vi med 7-0, wihoo! Det kändes bra, men fick nästan aldrig röra bollen, spelade ju back och bollen var ju bara vid motståndarnars mål. Haha. Men det var OK.

Sen skulle det laget som vi vann med 7-0 möta ett annat lag och då blev det 3-0 till dom andra. Men eftersom det blev 7-0 när vi mötte dom så gick vi till slutspel, YES! Men när jag fick reda på det satt jag i bilen på väg hem och åt på min kexchoklad! WIHOO.

Men synd att inte Fanny var med, hon är fortfarande förkyld. Smsade lite med henne under dagen..!



Emma och mina uggs! Ser ni vilka som är mina?! =)



PUNKA! arrrh.. =(



Emma och Emma!



DONKEN, mums..?!



Emma på donken!



Fia visade upp sin ansiktsmålning som många andra också gjorde...!



Ida bland annat .. ♥



My lovley ballong..!



Valparna, var ju 6 stycken..! Så söta ♥






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0